Vragen

Hier vindt u de antwoorden op een reeks veelgestelde vragen. Aarzel niet om rechtstreeks contact met ons op te nemen als uw vraag hier niet wordt beantwoord.

1. Wat is AllOfficeCenters en welke service biedt het?

Het platform AllOfficeCenters biedt een uitgebreid overzicht van alle bedrijvencentra. U kunt zoeken naar bedrijvencentra op een specifieke locatie en gratis informatie over deze centra aanvragen. De bedrijvencentra staan aan de linkerkant van de pagina vermeld en worden ook op een kaart aangegeven. U kunt een lijst samenstellen van centra waarin u bent geïnteresseerd en meer informatie aanvragen. Ons ervaren team van adviseurs, dat transacties heeft afgesloten voor in totaal meer dan 100.000 m² aan kantoorruimte, staat klaar om u individueel te begeleiden bij het vinden van het perfecte bedrijvencentrum te vinden dat in al uw behoeften voorziet.

2. Wat is een bedrijvencentrum?

Een bedrijvencentrum biedt gemeubileerde en compleet uitgeruste kantoren met IT-infrastructuur. Ze bieden over het algemeen onder andere ook uitgeruste vergaderruimtes, een bemande receptie, post- en telefoondiensten, persoonlijke telefoonnummers, schoonmaak, catering en administratieve en secretariële ondersteuning. Deze dienstverlening garandeert een hoge mate van flexibiliteit en leidt vanaf dag één tot tijdsbesparing. U hoeft geen grote financiële investeringen te doen en u kunt uw bedrijf starten in een representatieve en professionele omgeving.

3. Hoeveel kost een adviesaanvraag bij AllOfficeCenters?

Uw aanvraag en onze adviesdiensten, inclusief de bemiddeling bij de totstandkoming van een contract met het bedrijvencentrum namens u, zijn voor u als huurder helemaal gratis. We worden hiervoor betaald door de aanbieder van het bedrijvencentrum.

4. Welke kantoorafmetingen zijn beschikbaar in een bedrijvencentrum? Bedrijvencentra hebben kantoren van verschillende afmetingen en indelingen. Of u nu een individueel kantoor, een teamkantoor of een open kantoorruimte nodig heeft, bedrijvencentra bieden flexibele opties om in al uw behoeften te voorzien. U kunt ook vergader- en conferentieruimtes, dagkantoren, projectkantoren of een virtueel kantoor huren.

5. Welke huurtermijnen kunnen met een bedrijvencentrum worden overeengekomen?

In vergelijking met de traditionele kantoorverhuur bieden bedrijvencentra zeer flexibele voorwaarden. Naast dagkantoren zijn ook huurtermijnen van enkele maanden of jaren mogelijk. Als vuistregel geldt: hoe langer de looptijd, hoe lager de kosten. We adviseren u graag over de beste termijn voor uw bedrijfsmodel.

6. Wie is de eigenaar van de bedrijvencentra waarvoor u belangstelling heeft?

Bedrijvencentra zijn bedrijven die worden gerund door een aanbieder. Over het algemeen verhuurt de eigenaar van een pand zijn eigendom (of delen ervan) aan een aanbieder, die het bedrijvencentrum onafhankelijk van de eigenaar van het pand inricht en beheert.

7. Welke prijs betaal ik over het algemeen in een bedrijvencentrum?

De prijzen variëren sterk tussen bedrijvencentra onderling. De belangrijkste factoren die de kosten bepalen, zijn locatie, inrichting, kwaliteit en grootte van het kantoor. Daarnaast zijn ook contractvoorwaarden, servicepakket en het aantal werkruimtes van invloed op de kosten. Stuur ons een overzicht van wat u nodig heeft en dan stellen wij een vrijblijvende offerte voor u samen. AllOfficeCenters vermeldt geen prijzen op haar website omdat offertes altijd op individuele basis worden gemaakt, uitgaande van uw behoeften.

8. Hoe kan ik een bezichtiging regelen?

Voeg bij het indienen van uw lijst met geselecteerde bedrijvencentra een voorkeursdatum voor bezichtigingen toe. Bezichtigingen kunnen normaal gesproken op korte termijn worden geregeld. U kunt ook wachten tot u de gevraagde informatie en prijzen van ons heeft ontvangen en vervolgens rechtstreeks contact met ons of uw gekozen zakencentrum opnemen om een bezichtiging te regelen.

9. Wat verdient de voorkeur, een bedrijvencentrum of een conventioneel kantoor?

Het huren van een kantoor brengt uiteraard bepaalde kosten met zich mee, waaronder de kosten voor verhuizing, renovatie, technische infrastructuur, onderhoud, en natuurlijk ook huur en servicekosten. Daarnaast moet u rekening houden met transactiekosten, zoals makelaarsvergoedingen en investeringen in meubilair, uitrusting en kantoorbenodigdheden. Veel van deze kosten kunt u vermijden door gebruik te maken van de diensten van een bedrijvencentrum, waar kantoren al zijn ingericht en de IT-infrastructuur, keukenfaciliteiten, sanitaire voorzieningen en vergaderruimten door alle huurders worden gedeeld. Ook personeelskosten voor een secretaresse of assistent kunnen tot een minimum worden teruggebracht, omdat u in een bedrijvencentrum gebruik kunt maken van de secretariële ondersteuning ter plaatse, waarbij u alleen betaalt voor de werkelijke tijd die u gebruikt. Bij een directe vergelijking van de twee mogelijkheden is het financiële voordeel van een bedrijvencentrum boven een conventioneel kantoor dan ook meteen duidelijk. Een ander voordeel van een bedrijvencentrum is flexibiliteit. U hoeft geen langetermijncontract af te sluiten en u kunt de hoeveelheid ruimte die u hebt op korte termijn uitbreiden of verkleinen, waardoor u risico’s zo klein mogelijk houdt.

10. Welke kosten worden gedekt door de huurprijs?

De volgende zaken zijn meestal inbegrepen in de huurprijs: huur, servicekosten, infrastructurele voorzieningen, belastingen, meubilair, verwarming, elektriciteit, airconditioning, verlichting, receptie, beveiliging, en gebruik van keukenfaciliteiten en sanitaire ruimtes. Vergaderruimtes en professionele dienstverlening kunnen op aanvraag worden geboekt tegen onderhandelbare tarieven. Een selectie van beschikbare diensten en faciliteiten: 24-uurstoegang, schoonmaak, vergaderruimtes, secretariële ondersteuning, telefoonsysteem, airconditioning, breedbandinternetverbinding, opslagfaciliteiten, tv- en videoapparatuur, alarmsysteem, videoconferentiesysteem, telefoondiensten, IT-service, eersteklas meubilair, bord met naam van uw bedrijf, parkeren, receptieservice, telefoonbeantwoording en wifi.

11. Hoe kan ik prijsinformatie aanvragen?

Daarvoor moet u eerst het bedrijvenzakencentrum dat uw belangstelling heeft selecteren en deze selectie indienen op de website. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om u van de gewenste informatie en prijzen te voorzien.

12. Ik wil liever niet online een keuze maken, ik geef de voorkeur aan telefonisch contact met een medewerker.

Vanzelfsprekend kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen om te vertellen wat uw wensen zijn. We helpen u graag bij het vinden van het perfecte kantoor voor uw zakelijke behoeften.

13. Het bedrijvencentrum heeft geen contact met mij opgenomen. Wat moet ik nu doen?

De aanbieder van het bedrijvencentrum neemt doorgaans binnen enkele uren contact op met potentiële klanten. Als dit niet het geval is, neemt u dan contact met ons op en dan zullen wij dit onmiddellijk voor u regelen.

14. Wat zijn de voordelen van een bedrijvencentrum?

-Als u minder dan 20 werkplekken huurt, is een bedrijvencentrum een voordelige keuze ten opzichte van een conventioneel kantoor. Afhankelijk van het aantal werkplekken varieert het financiële voordeel van 24% tot meer dan 200%.

-Bedrijvencentra bieden flexibele voorwaarden, waardoor de risico's die het aangaan van een langetermijncontract met zich meebrengt, worden vermeden. Deze oplossing zorgt voor verlaging van het vaste kostenrisico en biedt tegelijkertijd de flexibiliteit om uw kantoorruimte naar behoefte uit te breiden of te verkleinen

-Bedrijvencentra zijn tijd- en kostenefficiënt, zodat u onmiddellijk aan het werk kunt

-Bedrijvencentra stellen kleine teams in staat hun activiteiten uit te voeren vanuit een representatief adres op een exclusieve locatie, wat bijdraagt aan een positief bedrijfsimago -Bedrijvencentra maken een stabiele financiële planning mogelijk

-Bedrijvencentra zorgen ervoor dat u meer tijd heeft om u te concentreren op uw kernactiviteiten

-Bedrijvencentra zorgen ervoor dat u uw bedrijfsvermogen niet of nauwelijks hoeft aan te spreken om investeringen te doen in meubels en infrastructuur

-Virtuele kantoren zijn een aantrekkelijk alternatief voor een conventioneel kantoor, omdat daarmee de vaste kosten tot een absoluut minimum worden beperkt terwijl u wel alle voordelen heeft van een representatief zakelijk adres

-Bedrijvencentra bieden kosteneffectieve vergader- en conferentiefaciliteiten, vooral in vergelijking met hotels en congrescentra, waar u ook moet betalen voor accommodatie en catering.